Saturday, 15 October 2011

Peristiwa Teraweh pada malam ke-3 Ramadhan 2011

Cik Oh! | 10:02 |

Rasa lucu...haha.gelak dulu.
Hari ketiga sambut ramadhan kali ni, aku saje balik umah...Niat nk berteraweh kat kampung la ngn kuage.
Sampai je umah dah lewat, sbb chik nk singgah bazar kat stadium kedah darul aman. Asyik tanya aku "ang nak makan apa???"..huhu.orang nk blanja kan. Tapi aku ni jenis yang....hurmmmm, mengopak???nope2...due belah tgn aku penuh dgn makanan.banyaknye ayam la...adoi. chik maria la...aku setuju je apa yang dia nk beli.he
Dah beli semua2, terus balik umah. Sempat la bebuka ramai2...best2.suasana yang paling aku suka bila ahli kuaga berkumpul camni.Lepas solat maghrib, apelagi??nk g teraweh la...kebetulan masjid besar kampung aku baru je ciap n dirasmikan jumaat tu...Al-kisah bermula la cte nya.haha. Tadi aku ckp masjid BARUkan??.haa..masjid baru kan ada bnyk kipas...ade chandelier! disebabkan masjid tu mmg dekat ngn umh aku...so banyaknye sanak sdara aku ja yang p solat kat situ. Tak ramai pun orang muda.kalo baya aku, dalam 3,4 orang ja kot.selebihnya semua mokcik2...tokchik2.huhu.haaaa...jeng3.
Aku ckp bnyk kipas kan tadi???haha. ni kipas punye cerita.hah. setiap sudut masjid tu ade kipas dinding. soo??bnyk kipas tak bukak...kakak2 nk mokcik2 tu suro la aku g cari yang mane satu suis kipas2 ni. Sbb terlalu bnyk. kipas ni plak...tak ditande ngn nombor.susahla kan...jadik, aku tekan2 suis, kakak aku pulak tolong tgk kipas mane punye suis tu.Aku??mcm biasa ja.nk uat keje senangggg...aku tekan je semua suis2 yang ade. Tetibe sorg mokchik ni bangun sambil uat muke garang mcm singe jugakla.haha. Die marah aku. Kuat lak tu sore die...terkejut semua org pandang aku.hahahahaha.suke???takk...aku malu.haha.adehhhh...dah kene marah...Sbenanye mokchik tu takot chandelier tu terpadammmmm....Padahal lampu tu takde kene mengene pun...eeeee...adoi.uat saspen je. kak aku punye la gelak kat aku. Nasib baek aku paham2 sendiri je pasal mokchik tu kan.hehe. 
Baru je masuk masjid dah kecoh2.
Aisehhh...haha

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...