Wednesday, 14 December 2011

Perjanjian Versailles vS awan nan0.

Cik Oh! | 07:40 |

Perjanjian Versailles?
haha
esaimen aku tu.
Tak siap lagi.
Meja punyelah sepah-sepah.
awan nano?
tu lagu Hafi2 (maaf ye.terpaksa guna "2" untuk gantikan huruf yang tak sepatutnya. 1 huruf kat keyboard rosak sebab terpijak.)
haha. MALAS nak beli keyboard y beso cam PC tu. Memba2ir...dah sem akhir kan. 
ok...aku memang cuai.
cakap pasal lagu awan nano, sedap pulak dengar...
Tapi bukan nak cite pasal lagu awan nano pun...
nak cakap pasal...
ngantuk.
ok.............................................ok.........................................ok!

keadaan meja yang sangatlah serabut...nak iron baju kat mana neh???

Tuesday, 13 December 2011

Dunia Milik Orang Yang Rajin.

Cik Oh! | 09:37 |

Dunia milik orang yang rajin.

habeh tu aku tergolong dalam kalangan yang mana?
Rajin?
malas?
suka ngelat?
jarang-jarang rajin?
kadang-kadang malas, kadang-kadang rajin?
ikut mood?
malas lebih...rajin sikit?
 okeh, meh buat soalan nih...
 1- Pagi bangun awal atau lambat?
jawapan: hmmm, awal bangun sembahyang subuh...tapi...pastu tido balek.gheee.

2- Lepas bangun terus mandi atau buat hal lain dulu?
jawapan: hmmm, hehe, bangun gosok gg pastu bukak laptop maen FaceBook dulu...pastu baru mandi.

3-okey...Baju dah pakai selalunya basuh masa mandi atau lungguk2 dulu? "alah...esok pun boleh basuh kan..."
jawapan: Terus basuh masa mandi. Tapi kadang-kadang kalau tersangatlah tak sempat, adalah jugak lungguk...

4- Adakah anda rasa basuh baju tu buang masa?
jawapan: tak.KEBERSIHAN.

Ahh..belah lahh...soalan ntah apa-apa kan?haha
Aku pun taktau awat aku tulis entry pasal RAJIN pagi ni.
Laju ja tangan menaip.Rajinla ni...
Penat buat esaimen HSL330 mula la nak mengarut-ngarut kat belog nih.ok,Pemalas.ngeee.hehe.
Esaimen 10 muka surat pun rasa cam seksa gila nak buat.haha
dah2...sambung balik buat esaimen!
nak sambung ke nak tido?
jap...
khuzaimah ima membelek-belek jam miliknya!
hmmm...sambung tido la.hehehehe.
okey...
SUKA NGELAT.
haha.

Monday, 5 December 2011

Cikgu kalut.

Cik Oh! | 08:32 |

Peh, awat taktau, aku rasa cam kalut ja minggu ni.
Cikgu Kalut.haha.
Hari ni p merayau-rayau tengok sekolah tempat dimana aku bakal LM sem depan. 
Seram. 
Takut. 
Kalut.
Sekolah dah OK. Tempat dah STRATEGIK. Mood nak jadi Cikgu Praktikal ja belum datang2. Payahh.
Tak bleh jadi ni.
SEMANGAT! SEMANGAT! SEMANGAT!
Tadi ja uat UJIAN PERSONALITI WARNA kat SEKTOR KESEJAHTERAAN PELAJAR.
Kaunselor Pelatih tu cakap yang aku jenis yang penyabar,mesra,mudah simpati, penyayang...semua yang baek2lah.(gelak sambil tutup mulut)- sebab aku tau aku sorang yang mudah perassssan(PALING KOMPEM!)
muahahaha.
Malas nak caye!
sebab memang tak caye n takmau percaye! masalah...
Harap-harapan lah Semoga Allah PERMUDAHKAN segala urusan aku sehari-harian....Amin.

Wednesday, 23 November 2011

Kursus Pengayaan Keusahawanan Usm 2011

Cik Oh! | 09:15 |

Okeh..pendek ceghita, aku ikut pergi kursus under tempat kerja aku, Permata Uni-Taqwa- kedai lesen memandu usm. Ya, dapat elaun sebanyak Rm30 sebagai wakil kedai. Sebenaqnya aku bukan nak duit tu...Tapi aku mau sijil ma... Lagipun aku baru sangat kerja kat situ. Part time sahaja...Tak banyak pengalaman lagilah...

sepanjang kursus ni aku rasa memang tak rugi la aku g...banyak ilmu dapat. Mana yang aku taktau, aku ditau2kan. Apa ayat ni?hmm.
Kebetulan, Haninah pun ada jgk...tapi kebanyakkan yang g kursus ni semua adalah PEMILIK kedai2 kat Up-Town Mall USM...Semangat tengok depa ni semua, muda2 dah buat bisness sendiri...Kagum la jugak.

Okeh, lagi...kursus ni dijalankan di Pangkor selama 3 hari (jumaat,sabtu n ahad) pada 18-20 November 2011.
Antara pic yang sempat2 sangat aku snap...







kena marah malam ni...

Cik Oh! | 08:57 |

Aku tak sengaja.sungguh...

Adui...kena marah malam ni sebab cakap yang bukan-bukan, cakap merepek-merepek...haha

pastu tengah kena marah tetiba ada membe datang bilik nak pinjam pisau pelit...nak potong tanah liat buat Alat bantu mengajaq.hahahaha.pukui bapa dah ni nak pinjam pisau. lawak la shitah ni...he

ok..last2 orang tu tak jadi marah2.haha

yesss.Dapat PUJUK.

Sunday, 23 October 2011

Pabila geng lanuns usung tupperware.

Cik Oh! | 00:34 |

kelmarin
22 oktober 2011
kami beramai2 telah mengusung tupperware masing2
kemana?
haha
Miami Beach, Batu Feringgi, Pulau Pinang...
saja bersantai hujung2 minggu.
lagipun ni sem last kan, mesti la nak snap pic ngn kwn bnyk2...
naek Rapid Peneng ja.
bas 101.
 makcik tekun y gorengkan.tme kasih makcik.he

 tupperware merah aku.

 makanan y ditangkap muat.hehe

 sebelum makan

 sebelum makan jugak..

 perangai lepas makan.haha

 ciap buat renang berirama lagi..

 batu y sgt cute..

 okey,batu belah batu bertangkup.hahah

 ciptaan tuhan y sgt unik...
setiap kali g pantai,aku akan kutip kulit siput, masukkan dlm botol kaca.cantik...

 makan second round.

 aku tatau kenapa sejak akhir2 ni suka sungguh ambik gambar tengah lompat...



                                                                                                               

 tunggu bas.kecian kan...



Friday, 21 October 2011

Lepak kat Seoul Garden, Gurney.

Cik Oh! | 08:03 |

nak tergelak aku
"terima kasih kawan2 sebab memenuhi keinginan aku."
kata wana time sampai kat pintu masuk usm.
haha
tak boleh belaah ayat wana.
apa salah kalo wana cakap camni jeq
"thanks korang..."
hehehe.
wana ngidam nak mam kat Seoul Garden.
Aku pun first time mam kat situ.
agak best...ade potongan harga untuk y ada student card.
ramai gak student usm mam situ.tak caye tengok nih...

bergambar kenangan ngn akak2 foreingner master usm.








lepas kenyang lepak kat tepi pantai depan Gurney lak...





okey..inilah sebahagian daripada pengisian untuk hari ini.haha

Wednesday, 19 October 2011

Pembedahan boleh bagi kesan buruk ke?

Cik Oh! | 08:04 |

rasa sangat penat dan letih hari ni...
apakah?
adakah...
ermmm,mungkinkah?
rasa-rasa penat ni berpunca or kesan daripada pembedahan?
Minggu lepas aku menjalani satu pembedahan kat bahagian badan...
Dah rasa lega sikit...walaupun kesan lebam masih lom ilang...
mengerikan.haha.tapi BUKAN teruk sangat...mungkin aku yang PENAKUT sangat kan.
30 November 2011 ni appointment ngn doct lagi...

Tapi...apa yang aku rasa lepas lakukan pembedahan, badan aku rasa macam cepat letih...buat kerja ringan2 pun dah rasa tercungap berkeluh-keluh...ada kena mengena kah dgn pembedahan tu???
hurrrr...tgk,keluh lagi.

Saturday, 15 October 2011

Seminit bergelar cikgu pendidikan khas.

Cik Oh! | 10:23 |

"Destinasi y dituju tak penting,apa yang penting,pengalaman y tak ternilai y kita perolehi sepanjang perjalanan menuju ke destinasi!"

Seminit bergelar cikgu untuk anak2 khas di skpp buat aku tertanya-tanya,layakkah aku menjadi bakal tenaga pengajar bagi anak2 istimewa seperti mereka?? 
sepanjang dua hari aku bersama seorang teman seperjuangan berada dalam kalangan anak2 istimewa di skkp,semenjak itu jugak terasa semakin bersemangat nak mengharungi perjuangan y sukar ini.Mengapa?

Ramai teman2 bertanya,"kenapa pilih pendidikan khas?"..."kenapa tak pilih bidang lain?"...banyak lagi soalan y pernah di soal oleh teman2...bkn saja teman,malah ada juga sanak saudara...spupu spapat...jiran pun ada tanya soalan y sama.
Pada mulanya aku rasa macam tak tahu apa nak jawab.Sehingga sekarang baru aku rasa yakin untuk jawab segala soalan y diajukan.
Aku amat-amat-amat yakin pada apa sahaja rezeki y Allah kurniakan pada aku...secara ringkas,apa y Allah beri pada aku adalah pemberian y amat bermakna dan ada sesuatu disebalik pemberian tersebut.Aku pernah berfikir kenapa aku y serba kekurangan dari segi kesabaran di letakkan oleh Allah ke bidang y sebegini??sepatutnya aku perjuangkan bidang y aku minati sejak kecil...sangat jelas aku lebih cenderung dalam bidang y berkaitan dengan seni...Namun...
Alhamdulillah jawapannya jelas ada pada diri aku sendiri...Aku rasa umur 21 tahun bukanlah ukuran untuk mengatakan y seseorang itu sudah mengenali dirinya.Sebenarnya masih banyak hal-hal atau perkara2 dalam diri y kita tidak dapat melihatnya dengan mata...sekalipun dengan mata hati!mungkin setiap orang berbeza,namun bagi aku,aku akan merasa diri aku benar2 berguna hanya apabila aku memanfaatkan diri aku pada seseorang y memerlukan...secara ringkas,aku suka berbakti...bukan dibuli!Tetapi...Aku suka melakukan kerja2 y boleh membantu orang lain pada masa y sama aku juga merasa puas akan apa y aku lakukan!itu saja...
Pada masa y sama aku ingin merubah diri aku untuk menjadi lebih baik sepanjang kehidupan didunia ini. NAMUN...perubahan bukanlah sesuatu y mudah dilakukan seperti menghalau lalat y hinggap di atas muka!perubahan adalah sesuatu y sukar...roh serta jasad harus bekerjasama...
Semasa aku berada di kelas pendidikan khas tersebut,keadaan agak tak terkawal...sebabnya guru pendidikan khas banyk terlibat ngan latihan rumah sukan.hanya dua orang guru aja ada dalam kelas bersama dua orang pembantu. cikgu bibi campur sorang pembantu sedang sarat mengandung...alahai...kesiannya aku tgk...manakan nak handle budak2 ni lagi...ramai pulak tu...kalau tak salah aku jumlah pelajar 20 lebih...macam tongkang pecah...peliknya aku tak rasa penat nak layan budak2 ni.
macam2 perangai...ada y gigit kawan...ada y rebut kertas...ada y gulung habis semua kertas y dia jumpa...ada y kosek2 bag aku...ada y suka belek butang tudung aku...tak kurang ada y korex2 hidung sapu kat baju aku...alahai...bising tu takyah cerita la...macam pasar!huhu...terdetik dalam hati aku..."kuat bermasyarakat tol budak2 ni...kalah wakil rakyat!"...haha.Tergelak aku sorang2...linda pun perasan. itu y aku catat...y tak catat?korang fikir2lah sendiri yea...susahnya nak handle budak2 ni...y pastinya kebanyakkan mereka ni,hanya boleh ikut arahan dalam 5minit je...lebih dari tu?maksud aku kita kene selalu peka ngan setiap apa y mereka lakukan...mereka perlukan banyak perhatian...melebihi kanak-kanak biasa!

Mimpi Bunga Mawar merah...

Cik Oh! | 10:16 |

MAWAR
1. Melihat bunga-bunga mawar sedang terkembang: Anda sedang jatuh cinta. Mawar putih berarti cinta yang terpendam. Mawar merah berarti cinta yang hangat. Sedangkan mawar kuning berarti cinta yang disertai cemburu.
 2.Memetik bunga-bunga mawar mawar putih: berarti nasib baik yang berlangsung dengan singkat. Mawar merah berarti cinta yang dipaksa-paksa. Sedangkan mawar kuning berarti gambaran dari rasa cemburu atau pertengkaran sebagai akibat dari kecemburuan..
3.Memberikan bunga-bunga mawar kepada seseorang: tanda harapan yang sia-sia.
4.Menerima pemberian bunga mawar: tanda bagi terpenuhinya suatu harapan atau keinginan
5. Menerima bunga-bunga mawar yang layu: tanda ke kecewaan dan perpisahan
6. Tergores duri-duri bunga mawar: akan terasa kesedihan bagi mereka yang bercinta.
7. Melihat mawar  merah: tanda sukses dalam percintaan.

Peristiwa Teraweh pada malam ke-3 Ramadhan 2011

Cik Oh! | 10:02 |

Rasa lucu...haha.gelak dulu.
Hari ketiga sambut ramadhan kali ni, aku saje balik umah...Niat nk berteraweh kat kampung la ngn kuage.
Sampai je umah dah lewat, sbb chik nk singgah bazar kat stadium kedah darul aman. Asyik tanya aku "ang nak makan apa???"..huhu.orang nk blanja kan. Tapi aku ni jenis yang....hurmmmm, mengopak???nope2...due belah tgn aku penuh dgn makanan.banyaknye ayam la...adoi. chik maria la...aku setuju je apa yang dia nk beli.he
Dah beli semua2, terus balik umah. Sempat la bebuka ramai2...best2.suasana yang paling aku suka bila ahli kuaga berkumpul camni.Lepas solat maghrib, apelagi??nk g teraweh la...kebetulan masjid besar kampung aku baru je ciap n dirasmikan jumaat tu...Al-kisah bermula la cte nya.haha. Tadi aku ckp masjid BARUkan??.haa..masjid baru kan ada bnyk kipas...ade chandelier! disebabkan masjid tu mmg dekat ngn umh aku...so banyaknye sanak sdara aku ja yang p solat kat situ. Tak ramai pun orang muda.kalo baya aku, dalam 3,4 orang ja kot.selebihnya semua mokcik2...tokchik2.huhu.haaaa...jeng3.
Aku ckp bnyk kipas kan tadi???haha. ni kipas punye cerita.hah. setiap sudut masjid tu ade kipas dinding. soo??bnyk kipas tak bukak...kakak2 nk mokcik2 tu suro la aku g cari yang mane satu suis kipas2 ni. Sbb terlalu bnyk. kipas ni plak...tak ditande ngn nombor.susahla kan...jadik, aku tekan2 suis, kakak aku pulak tolong tgk kipas mane punye suis tu.Aku??mcm biasa ja.nk uat keje senangggg...aku tekan je semua suis2 yang ade. Tetibe sorg mokchik ni bangun sambil uat muke garang mcm singe jugakla.haha. Die marah aku. Kuat lak tu sore die...terkejut semua org pandang aku.hahahahaha.suke???takk...aku malu.haha.adehhhh...dah kene marah...Sbenanye mokchik tu takot chandelier tu terpadammmmm....Padahal lampu tu takde kene mengene pun...eeeee...adoi.uat saspen je. kak aku punye la gelak kat aku. Nasib baek aku paham2 sendiri je pasal mokchik tu kan.hehe. 
Baru je masuk masjid dah kecoh2.
Aisehhh...haha

Muzium Padi, Kedah Darul Aman.

Cik Oh! | 09:53 |

Depan muzium padi...

25/9/2010(sabtu)...
aku, wana, ayu n kak bell...kami balik kedah untuk ke sekolah SMK tunku Temenggung,nak cari maklumat cikit berdasarkan esaimen group yang kami kene uat. kira kami cam wakil la g skolah. mulanya, ramai...dalam 10 org. tapi sbb transport takde kan, so...kami jela p.alang-alang dah balik tu, kami sempat g muzium padi.saje bawak wana ni...kan org nogori.hahahaha.umangaiiii....hihi
ni masa keadaan bole d kawal lg ni...haha






yang ni da mula gle2 da ni..adoi.

yang ni keadaan dah mula tak terkawal...hahaha lawak tgk wana masuk kepala dalam lubang lukisan tu.hik2.

ni ayu lak try masuk muke...wakaka

apa-apa pun...best jalan ngan ampa semua.he

Lepak kat Teluk Duyung @ monkey beach.

Cik Oh! | 09:38 |

    Baru nak mula...semangat rrr.
Semalam da rancang...nak g pantai kerachut ngn membe2.Awai2 lagi kami dah bertolak...
dlm pkol 8pg lebih...mam nasi lemak kak ani dulu kat cafe.
Harga=RM1.60.hehe.murah2 Perjalanan ke sana agak jauh la...
Dari usm kalo naik bas rapid,bajet kira2...
USM ke KOMTAR=RM2.00 
KOMTAR ke TAMAN NEGARA PULAU PINANG=RM3.40
Kami ambik bas 101 ke sana..
mule2 sampai tu ujan...tapi tak lebat sangat.elok2 je sampai...ujan dah berhenti.
ALHAMDULILLAH...Untuk pengetahuan korang, kami 1st time p sana...so,pepandai la cari jalan kan.he dapat je tiket untuk masuk memulakan hiking...terus gerak.tak buang masa.hahahaha
   





  ni time bru sampai, setelah penat kembara dlm utan...slama sejam lebih dowh...





       maen tanam2 dalam pasir.ntah apa2.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...