Sunday, 23 October 2011

Pabila geng lanuns usung tupperware.

Cik Oh! | 00:34 |

kelmarin
22 oktober 2011
kami beramai2 telah mengusung tupperware masing2
kemana?
haha
Miami Beach, Batu Feringgi, Pulau Pinang...
saja bersantai hujung2 minggu.
lagipun ni sem last kan, mesti la nak snap pic ngn kwn bnyk2...
naek Rapid Peneng ja.
bas 101.
 makcik tekun y gorengkan.tme kasih makcik.he

 tupperware merah aku.

 makanan y ditangkap muat.hehe

 sebelum makan

 sebelum makan jugak..

 perangai lepas makan.haha

 ciap buat renang berirama lagi..

 batu y sgt cute..

 okey,batu belah batu bertangkup.hahah

 ciptaan tuhan y sgt unik...
setiap kali g pantai,aku akan kutip kulit siput, masukkan dlm botol kaca.cantik...

 makan second round.

 aku tatau kenapa sejak akhir2 ni suka sungguh ambik gambar tengah lompat...



                                                                                                               

 tunggu bas.kecian kan...



Friday, 21 October 2011

Lepak kat Seoul Garden, Gurney.

Cik Oh! | 08:03 |

nak tergelak aku
"terima kasih kawan2 sebab memenuhi keinginan aku."
kata wana time sampai kat pintu masuk usm.
haha
tak boleh belaah ayat wana.
apa salah kalo wana cakap camni jeq
"thanks korang..."
hehehe.
wana ngidam nak mam kat Seoul Garden.
Aku pun first time mam kat situ.
agak best...ade potongan harga untuk y ada student card.
ramai gak student usm mam situ.tak caye tengok nih...

bergambar kenangan ngn akak2 foreingner master usm.








lepas kenyang lepak kat tepi pantai depan Gurney lak...





okey..inilah sebahagian daripada pengisian untuk hari ini.haha

Wednesday, 19 October 2011

Pembedahan boleh bagi kesan buruk ke?

Cik Oh! | 08:04 |

rasa sangat penat dan letih hari ni...
apakah?
adakah...
ermmm,mungkinkah?
rasa-rasa penat ni berpunca or kesan daripada pembedahan?
Minggu lepas aku menjalani satu pembedahan kat bahagian badan...
Dah rasa lega sikit...walaupun kesan lebam masih lom ilang...
mengerikan.haha.tapi BUKAN teruk sangat...mungkin aku yang PENAKUT sangat kan.
30 November 2011 ni appointment ngn doct lagi...

Tapi...apa yang aku rasa lepas lakukan pembedahan, badan aku rasa macam cepat letih...buat kerja ringan2 pun dah rasa tercungap berkeluh-keluh...ada kena mengena kah dgn pembedahan tu???
hurrrr...tgk,keluh lagi.

Saturday, 15 October 2011

Seminit bergelar cikgu pendidikan khas.

Cik Oh! | 10:23 |

"Destinasi y dituju tak penting,apa yang penting,pengalaman y tak ternilai y kita perolehi sepanjang perjalanan menuju ke destinasi!"

Seminit bergelar cikgu untuk anak2 khas di skpp buat aku tertanya-tanya,layakkah aku menjadi bakal tenaga pengajar bagi anak2 istimewa seperti mereka?? 
sepanjang dua hari aku bersama seorang teman seperjuangan berada dalam kalangan anak2 istimewa di skkp,semenjak itu jugak terasa semakin bersemangat nak mengharungi perjuangan y sukar ini.Mengapa?

Ramai teman2 bertanya,"kenapa pilih pendidikan khas?"..."kenapa tak pilih bidang lain?"...banyak lagi soalan y pernah di soal oleh teman2...bkn saja teman,malah ada juga sanak saudara...spupu spapat...jiran pun ada tanya soalan y sama.
Pada mulanya aku rasa macam tak tahu apa nak jawab.Sehingga sekarang baru aku rasa yakin untuk jawab segala soalan y diajukan.
Aku amat-amat-amat yakin pada apa sahaja rezeki y Allah kurniakan pada aku...secara ringkas,apa y Allah beri pada aku adalah pemberian y amat bermakna dan ada sesuatu disebalik pemberian tersebut.Aku pernah berfikir kenapa aku y serba kekurangan dari segi kesabaran di letakkan oleh Allah ke bidang y sebegini??sepatutnya aku perjuangkan bidang y aku minati sejak kecil...sangat jelas aku lebih cenderung dalam bidang y berkaitan dengan seni...Namun...
Alhamdulillah jawapannya jelas ada pada diri aku sendiri...Aku rasa umur 21 tahun bukanlah ukuran untuk mengatakan y seseorang itu sudah mengenali dirinya.Sebenarnya masih banyak hal-hal atau perkara2 dalam diri y kita tidak dapat melihatnya dengan mata...sekalipun dengan mata hati!mungkin setiap orang berbeza,namun bagi aku,aku akan merasa diri aku benar2 berguna hanya apabila aku memanfaatkan diri aku pada seseorang y memerlukan...secara ringkas,aku suka berbakti...bukan dibuli!Tetapi...Aku suka melakukan kerja2 y boleh membantu orang lain pada masa y sama aku juga merasa puas akan apa y aku lakukan!itu saja...
Pada masa y sama aku ingin merubah diri aku untuk menjadi lebih baik sepanjang kehidupan didunia ini. NAMUN...perubahan bukanlah sesuatu y mudah dilakukan seperti menghalau lalat y hinggap di atas muka!perubahan adalah sesuatu y sukar...roh serta jasad harus bekerjasama...
Semasa aku berada di kelas pendidikan khas tersebut,keadaan agak tak terkawal...sebabnya guru pendidikan khas banyk terlibat ngan latihan rumah sukan.hanya dua orang guru aja ada dalam kelas bersama dua orang pembantu. cikgu bibi campur sorang pembantu sedang sarat mengandung...alahai...kesiannya aku tgk...manakan nak handle budak2 ni lagi...ramai pulak tu...kalau tak salah aku jumlah pelajar 20 lebih...macam tongkang pecah...peliknya aku tak rasa penat nak layan budak2 ni.
macam2 perangai...ada y gigit kawan...ada y rebut kertas...ada y gulung habis semua kertas y dia jumpa...ada y kosek2 bag aku...ada y suka belek butang tudung aku...tak kurang ada y korex2 hidung sapu kat baju aku...alahai...bising tu takyah cerita la...macam pasar!huhu...terdetik dalam hati aku..."kuat bermasyarakat tol budak2 ni...kalah wakil rakyat!"...haha.Tergelak aku sorang2...linda pun perasan. itu y aku catat...y tak catat?korang fikir2lah sendiri yea...susahnya nak handle budak2 ni...y pastinya kebanyakkan mereka ni,hanya boleh ikut arahan dalam 5minit je...lebih dari tu?maksud aku kita kene selalu peka ngan setiap apa y mereka lakukan...mereka perlukan banyak perhatian...melebihi kanak-kanak biasa!

Mimpi Bunga Mawar merah...

Cik Oh! | 10:16 |

MAWAR
1. Melihat bunga-bunga mawar sedang terkembang: Anda sedang jatuh cinta. Mawar putih berarti cinta yang terpendam. Mawar merah berarti cinta yang hangat. Sedangkan mawar kuning berarti cinta yang disertai cemburu.
 2.Memetik bunga-bunga mawar mawar putih: berarti nasib baik yang berlangsung dengan singkat. Mawar merah berarti cinta yang dipaksa-paksa. Sedangkan mawar kuning berarti gambaran dari rasa cemburu atau pertengkaran sebagai akibat dari kecemburuan..
3.Memberikan bunga-bunga mawar kepada seseorang: tanda harapan yang sia-sia.
4.Menerima pemberian bunga mawar: tanda bagi terpenuhinya suatu harapan atau keinginan
5. Menerima bunga-bunga mawar yang layu: tanda ke kecewaan dan perpisahan
6. Tergores duri-duri bunga mawar: akan terasa kesedihan bagi mereka yang bercinta.
7. Melihat mawar  merah: tanda sukses dalam percintaan.

Peristiwa Teraweh pada malam ke-3 Ramadhan 2011

Cik Oh! | 10:02 |

Rasa lucu...haha.gelak dulu.
Hari ketiga sambut ramadhan kali ni, aku saje balik umah...Niat nk berteraweh kat kampung la ngn kuage.
Sampai je umah dah lewat, sbb chik nk singgah bazar kat stadium kedah darul aman. Asyik tanya aku "ang nak makan apa???"..huhu.orang nk blanja kan. Tapi aku ni jenis yang....hurmmmm, mengopak???nope2...due belah tgn aku penuh dgn makanan.banyaknye ayam la...adoi. chik maria la...aku setuju je apa yang dia nk beli.he
Dah beli semua2, terus balik umah. Sempat la bebuka ramai2...best2.suasana yang paling aku suka bila ahli kuaga berkumpul camni.Lepas solat maghrib, apelagi??nk g teraweh la...kebetulan masjid besar kampung aku baru je ciap n dirasmikan jumaat tu...Al-kisah bermula la cte nya.haha. Tadi aku ckp masjid BARUkan??.haa..masjid baru kan ada bnyk kipas...ade chandelier! disebabkan masjid tu mmg dekat ngn umh aku...so banyaknye sanak sdara aku ja yang p solat kat situ. Tak ramai pun orang muda.kalo baya aku, dalam 3,4 orang ja kot.selebihnya semua mokcik2...tokchik2.huhu.haaaa...jeng3.
Aku ckp bnyk kipas kan tadi???haha. ni kipas punye cerita.hah. setiap sudut masjid tu ade kipas dinding. soo??bnyk kipas tak bukak...kakak2 nk mokcik2 tu suro la aku g cari yang mane satu suis kipas2 ni. Sbb terlalu bnyk. kipas ni plak...tak ditande ngn nombor.susahla kan...jadik, aku tekan2 suis, kakak aku pulak tolong tgk kipas mane punye suis tu.Aku??mcm biasa ja.nk uat keje senangggg...aku tekan je semua suis2 yang ade. Tetibe sorg mokchik ni bangun sambil uat muke garang mcm singe jugakla.haha. Die marah aku. Kuat lak tu sore die...terkejut semua org pandang aku.hahahahaha.suke???takk...aku malu.haha.adehhhh...dah kene marah...Sbenanye mokchik tu takot chandelier tu terpadammmmm....Padahal lampu tu takde kene mengene pun...eeeee...adoi.uat saspen je. kak aku punye la gelak kat aku. Nasib baek aku paham2 sendiri je pasal mokchik tu kan.hehe. 
Baru je masuk masjid dah kecoh2.
Aisehhh...haha

Muzium Padi, Kedah Darul Aman.

Cik Oh! | 09:53 |

Depan muzium padi...

25/9/2010(sabtu)...
aku, wana, ayu n kak bell...kami balik kedah untuk ke sekolah SMK tunku Temenggung,nak cari maklumat cikit berdasarkan esaimen group yang kami kene uat. kira kami cam wakil la g skolah. mulanya, ramai...dalam 10 org. tapi sbb transport takde kan, so...kami jela p.alang-alang dah balik tu, kami sempat g muzium padi.saje bawak wana ni...kan org nogori.hahahaha.umangaiiii....hihi
ni masa keadaan bole d kawal lg ni...haha






yang ni da mula gle2 da ni..adoi.

yang ni keadaan dah mula tak terkawal...hahaha lawak tgk wana masuk kepala dalam lubang lukisan tu.hik2.

ni ayu lak try masuk muke...wakaka

apa-apa pun...best jalan ngan ampa semua.he

Lepak kat Teluk Duyung @ monkey beach.

Cik Oh! | 09:38 |

    Baru nak mula...semangat rrr.
Semalam da rancang...nak g pantai kerachut ngn membe2.Awai2 lagi kami dah bertolak...
dlm pkol 8pg lebih...mam nasi lemak kak ani dulu kat cafe.
Harga=RM1.60.hehe.murah2 Perjalanan ke sana agak jauh la...
Dari usm kalo naik bas rapid,bajet kira2...
USM ke KOMTAR=RM2.00 
KOMTAR ke TAMAN NEGARA PULAU PINANG=RM3.40
Kami ambik bas 101 ke sana..
mule2 sampai tu ujan...tapi tak lebat sangat.elok2 je sampai...ujan dah berhenti.
ALHAMDULILLAH...Untuk pengetahuan korang, kami 1st time p sana...so,pepandai la cari jalan kan.he dapat je tiket untuk masuk memulakan hiking...terus gerak.tak buang masa.hahahaha
   





  ni time bru sampai, setelah penat kembara dlm utan...slama sejam lebih dowh...





       maen tanam2 dalam pasir.ntah apa2.haha

PameRaN SeNi UsM

Cik Oh! | 02:00 |

Malam tu ,aku,ayuya,kak bell n wana g pejumpaan kLkM, dah alang2 ada pameran kan...masuk jela tgk2..agak menarik gak.pelajar2 taun akhir pamerkan depa punya hasil kerja. Dulu aku minat bidang ni..mmg bidang aku pun..haha.tp leh tersasar lak.cekgi pun ok aper..insyaAllah bole buat pahale, untuk org y tak dpt lari dr membuat dosa cam aku ni.kan2?ngeeee???
ni gambo2 y mmg sempat sgt aku n the geng snap time tu...haha

Camne mirul leh ade ni??haa..y tu y kite kene kaji tu.haha


SMK TUNKU TEMENGGUNG & BALAI POLIS PENDANG.

Cik Oh! | 01:52 |

tengah siyes ni...khusyuk dgr cte.time ni ok lg...haaa.kite tgk pasni.

 tengok ni..depan sarjen pun brani uat prangai camni.haha

 Yeayy...dpt buah tangan dr sarjan Baharuddin.tme kasih....


Sarjen punyela dok cte...kak bell uat taktau jeq...eeee...kak belllll.haha

aku dah jadi ahli RAKANCOP...hampa bila lg???poyooo....haha

cam menara berkembar.tp cyg...ayu tak fokus habis sampai ats.huhu

Ni dlm kawasan skolah gak...kat koridor...

Gambaq bangunan yang ade lencana skolah...sempat aku snap.huhu

chik blanja...kfc pendang punye.sekali lg diulangi...kfc pendang.haha.terkejutnye,pendang da ade kfc.
Sekalung Terima Kasih buat guru-guru SMKTT yang memberikan kerjasama ketika sesi temubual dijalankan, juga tak lupa...sarjan Baharuddin serta chik & abg chik. Thanks a lot...
jom mam kfc pendang.he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...